luni, 29 august 2011

Imponderabilităţi

foto: Simona Rîşniţă

M. a reuşit să-mi fotografieze din spate, eşarfa şi părul. Privind poza, am impresia că una dintre noi pluteşte.

În curând o să-mi iau un zmeu. Şi-o să ieşim amândoi la plimbare când va veni vremea. O să fie un fel de Frumoasa şi zmeul. Muma-pădurii devenită
mama-pădurii în tot acest timp de când vă povestesc, ne va privi îngăduitoare.
Basm. Basma. Basm, măi.

Azi mi-am aprins un beţişor cu mosc. Câteva gânduri ameţite plăcut mi-au alunecat prin unghere. M-am legat la ochi, m-am pus la rotocolţ, pe cojile de nuci ale toamnei trecute prin must, dar nu le-am găsit. Ceaţă.

Cu câteva zile în urmă, am mers pe un culoar lung care dădea într-o încăpere cu mai multe uşi. M. a intrat pe una. Eu m-am aşezat pe o băncuţă, cumva între uşi. Întâi a venit un tip şi m-a întrebat dacă sunt să intru la una dintre uşi. I-am zis că nu. Apoi a venit un bătrân şi m-a întrebat:
- Sunteţi aici?
- Nu, i-am zis.
La care tânărul m-a privit intrigat şi mi-a zis iar:
- Dar de fapt unde sunteţi?
- Niciunde, i-am răspuns.


În perioada asta mă pregăteam de şcoală. Nu ştiu ce făceau alţii şi nici nu mă interesa, dar eu mă bucuram că începe. Penar, călimară, plastilină, acuarele, velin, stilou, păsări migratoare. Îmi venea să dau din aripi.


Mi se pare absolut grozavă piesa Sæglópur a celor de la Sigur Rós. Nici măcar nu pot pipăi ce înseamnă cuvântul ăsta. Chiar n-am cum să-l apuc. Sæglópur. Dar pot mirosi că are legătură cu adâncul unui ocean de aer. Poate că de-asta mi se spune uneori că-mi iau nasul la port.





PS:
Probabil că o să pun şi o poză. Când o veni din zbor.

4 comentarii:

  1. navighezi și tu în largul tău? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    RăspundețiȘtergere
  3. iz islandez...
    mare islandeză
    nebuni islandezi

    asta, aşa, ca să ai de ce să te apuci, căci uneori, largul nostru e mai periculos decât un ocean adevărat. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. islaz cu iz de zi - o ce an!,
    zise nebunul islandez
    la păş-una ş-altele de urma scapă turma
    mare

    RăspundețiȘtergere