joi, 21 octombrie 2010

Intră şi dansează pentru tine

Closer, move in closer
Closer now than
Than ever before
I doubt it that you can survive
So far from your trenches and your friends
This is where competition starts and
And all that ends


Ieri am intrat într-o librărie, înainte de a mă întâlni cu T. şi M. În mijlocul unei seri friguroase de toamnă, al crizei economice naţionale, al instabilităţii vremurilor, în general şi psihice la mulţi, în particular - şi din cauza crizei, eu nu mă mai dădeam dusă dintre Gândăceii săritori, Cartea cu Prinţese date uitării sau necunoscute şi Cum să fii un adevărat viking.

I sense a lot of tension
Loose, loose
Pull out your arsenal
Dance


Despre camera mea voiam să vă zic. Nici nu-mi dau seama când intru în ea. Mă pomenesc mişcându-mă uşor, cu ochii mijiţi. Zâmbind. Simţindu-mă parte din muzica mea. Cine m-ar privi, probabil că mi-ar întoarce zâmbetul. Nu şi-ar da seama că eu dansez. Cu picioarele goale, fără să fiu atentă la paşi, aproape plutesc.

By now we should know the music and the steps
Oh, me, I never asked, I never set you up
A little something for me?
A little something thrown back at me?


Tu trebuie să dansezi cât ţine muzica. Pricepi ce-ţi spun? Dansează mai departe, fără să te opreşti. Nu te întreba de ce, nu te gândi ce sens are. Dacă începi să te gândeşti la lucrurile astea, ţi se opresc picioarele... Trebuie doar să dansezi... Aşa că dansează. Dansează cât ţine muzica. (Haruki Murakami, Dans Dans Dans)

This is the floor, these are the rules
These are the moves
This is the room in which we dance
Close the door, say you will dance


PS:
Step into This Room and Dance for Me, Madrugada. Iubesc trupa asta. V-am mai zis, dar mă repet, pentru că-i profund sentimentul.

5 comentarii:

  1. De fiecare data cand ma mai plimb pe-aici decopar/redescopar din lucrurile care-mi plac..

    In seara asta m-ai facut sa rasfoiesc o carte tare draga mie; cand am cumparat-o..acum ceva ani..am tot stat si m-am uitat la ea..si i-am mangaiat paginile:)
    Printesele necunoscute, desigur:)
    Crapaudine, La Molle, Anguille de l'Isle...

    E foarte toamna, da. Pana si febra-mi aminteste de asta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm, te-aş invidia, dacă nu mi-aş da seama că Prinţesele necunoscute sunt pe mâini bune şi atente. :)
    Să ştii că şi eu mai mângâi paginile cărţilor şi uneori îmi vine să le acopăr cu fularul meu, ca să le fie cald şi bine.

    E prea toamnă
    miroase a ploaie veche
    poveşti zvelte în o mie de fire
    răsucite în ceaţă
    şi eu aş mânca găluşte cu prune :))


    (Hei, dă la febră: ceai cu miere şi lămâie, paracetamol sinus, picături cu lavandă, Vibrocil, dacă e rost de arteziană în nas. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Gandaceii saritori:)
    imi place cum dansezi tu in scris, adorabil. ti=am mai scris ca-ti vine foarte bine,cuvantul 'lovely'.
    pe Madrugada o stiu tot de la tine, suna excelent.
    am vazut ca esti fan Murakami:) Cronica pasarii-arc m-a prins cu totul.
    incognito

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc:) i-am dat de toate..sunt plina de antibiotice..toate-s avariate- nasul, amigdalele..dar nu-i bai..
    Galuste cu prune n-am mancat de ceva vreme..
    Mi-am amintit ca-n Vama, la Soni..aveau:) numai ca pusesera o alta denumire..erau bune..si erau pudrate cu scortisoara:)

    Cine nu-l iubeste pe Murakami? Mie mi-au placut cam toate..si Kafka de malul marii..si la La sud de granita, la vest de soare..si, desigur, Padurea norvegiana..

    Da, am grija de printese, la mine-n camera-i cald si ele stau cuminti printre file..in fine, nu chiar toate..sunt cateva mai...zvapaiate:)

    RăspundețiȘtergere
  5. incognito, da măi, săritori şi drăgălaşi gândăceii :)
    Merci. Lovely zici. Deci am nevoie de un
    dashing. :P Să caut dară.
    Da, domnule, recunosc. Sunt fan Murakami. Cronica păsării-arc şi Dans Dans Dans şi Pădurea norvegiană şi Kafka pe malul mării şi ce zice Mina şi mai sunt.
    Mina, n-aş vrea să merg tocmai în Vama Veche, pentru găluştile alea. Adică, măcar să ningă, ca să fac şi o baie în mare, dacă tot mă duc. :)))

    să-mi ningă pe gene cu scorţişoară
    iar eu să fac un om de zăpadă
    cu inimă caldă
    de măr dublu roşu
    copt şi caramelizat
    - cum să mănânci iarna dintr-o prăjitură :)

    RăspundețiȘtergere