vineri, 18 decembrie 2009

Despre tristeţile de-o viaţă, cu sinceritate: Elegy




Postarea de azi a lui Delaskela, mi-a făcut poftă de filmul ăsta. Romanul după care s-a făcut filmul, Animal pe moarte al lui Philip Roth, l-am citit mai demult - frust, lucid, sincer, ironic - stilul lui Roth.
Filmul este despre: dragoste, sex, frumuseţe, bătrâneţe şi tinereţe – timp, familie, căsnicie, literatură, celebritate, prietenie, captivitatea corpului bolnav, moarte.

N-am niciun chef să vă scriu acum rezumatul filmului, ci doar nişte replici pentru care poate că o să vreţi să-l vedeţi.

Cred că Bette Davis a fost cea care a spus: bătrâneţea nu e pentru cei fricoşi. Dar Tolstoi a spus că bătrâneţea e cea mai mare surpriză a vieţii.
Bătrâneţea vine pe negândite şi mă face să mă întreb de ce bătrânii nu se comportă potrivit vârstei lor? Cum e posibil ca să rămân legat de aspectele carnale ale comediei umane? Pentru că în mintea mea nu s-a schimbat nimic.

Când faci dragoste cu o femeie, te răzbuni pe toate lucrurile care nu ţi-au mers bine în viaţă.

- E posibil ca după 20 de ani de când facem sex, să stăm de vorbă sincer acum, pentru prima oară?
- Cunosc mulţi oameni care n-au făcut-o nici în 40 de ani de căsnicie.


Mi-am abandonat o căsnicie care-mi părea veche de peste 1 milion de ani. Moral? Mai degrabă, cinstit.

Mi-am petrecut întreaga viaţă trecând de la o relaţie la alta, pentru că aşa credeam că nu voi fi singur şi că timpul va sta pe loc.

Poţi să placi pe cineva atât de mult fără să fi făcut încă sex? Pe nimeni.

Femeile frumoase sunt invizibile. Pe ea ai văzut-o în întregime?

- Pentru un poet laureat al premiului Pulitzer, uneori dai dovadă de cam puţină imaginaţie.
- De-asta mi-au dat afurisitul de premiu.
- Nu-mi spune că n-ai vrut niciodată doar să stai de vorbă cu o femeie.
- De-aia am nevastă, fir-ar să fie. Vorbesc cu ea. Poate ar trebui să te recăsătoreşti. Trebuie să-ţi bifurci necesităţile. Vorbeşti cu nevasta dacă ai chef, te duci la muzee, priveşti Goya cât vrei, dar laşi sexul separat.
- Bine. Tu încă mai stai de vorbă cu nevasta, George?
- Nu. 1-0.


4 comentarii:

  1. :)) si mai e si unul la care eu am ris de m-am spart. Ea il intreaba Do you like my tits? Kingsley, academic: I worship them.

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) Ştii că mi s-a părut că într-adevăr, de data asta, filmul a transpus foarte inspirat cartea? Aproape că mi-a plăcut mai mult filmul, n-are decât să fie îmbufnat Philip.

    Btw, un răspuns academic e mereu sobru, grav şi de aceea, acumulează importanţă. Şi eu m-am umflat de râs, fireşte. Deborda de sinceritate.

    RăspundețiȘtergere
  3. :)
    cumva chelia lui Kingsley e prea micuta ca sa-mi inspire altceva decit simpatie. Unora li se pare un alpha male, mie mi se pare un dragalas chiar si cind e mafioso.

    RăspundețiȘtergere
  4. Şi mie tot simpatic mi s-a părut. Însă am rămas surprinsă de vârsta pe care o are şi nu o arată.

    RăspundețiȘtergere