joi, 30 iulie 2009

Naşterea dorinţelor lichide - Ruxandra Cesereanu



M-am apucat de cartea Ruxandrei Cesereanu – Naşterea dorinţelor lichide, pentru că mi-a plăcut coperta. Glumesc, desigur, niciodată n-aş alege o carte pentru asta! (totuşi, de remarcat, coperta care se intitulează Imaginaţie erotică :))
M-a cucerit stilul franc al primei pagini care m-a făcut să mă aşez confortabil şi să purced a o lectura:
Aceasta este în primul rând o carte despre bărbaţi, despre lumea, trupurile şi sufletele acestora... Asemenea lumii femeilor, şi cea a bărbaţilor este o grădină zoologică populată cu indivizi inteligenţi şi proşti, frumoşi şi urâţi, delicaţi şi vulgari,... oarecum sfinţi şi oarecum demoni, mai rar asceţi şi mai des păcătoşi. Există doar diferenţe de stil şi de matrice sexuală între lumea femeilor şi cea a bărbaţilor, în rest lucrurile stau cam la fel.
Proza scurtă cu care se deschide, redactată într-un stil epistolar, surprinde dragostea neîmpărtăşită a unui bărbat, tribulaţiile acestuia - ajunge să trăiască pătimaş şi apoi să urască în aceeaşi măsură, absenţa dragostei.
Atingerea este un discurs în care pâcla metaforelor din frazele senzuale şi arborescente, m-a învăluit ca fumul unei ţigări cu opiu.
Despre Măgăriţa şi alte coarne de melc, nu vă spun nimic. (vă învăţaţi leneşi! :P)
Mă opresc entuziasmată la Postbărbaţi. Şi-n timp ce pătrund în uimitoarea galerie a celor 107 de bărbaţi, am senzaţia că mănânc o felie de cantalup rece şi-mi place atât de mult, încât nu-mi dau seama că zeama scursă de pe bărbie, mi-a ajuns pe sâni. Haide, să vă ofer, la întâmplare, bărbatul nr. 70:
El era un bărbat care fusese odinioară o aschimodie şi se preschimbase cu timpul într-o felină cu sex-appeal. Îşi dăduse drumul senzaţiilor nedeşarte... Îmi plăcea paloarea lui senzuală. Îmi plăcea noua lui unduire. Era sănătos să vezi cum un bărbat îşi dă şi el drumul la mama dracului, uită de toate şi de tot, o ia razna şi începe să simtă cu asupra de măsură. Nu iubea multe femei, ci doar una singură... Mă uitam la el ca la o operă de artă din carne şi oase. Nu mă mai săturam să-l privesc. Dar nu l-aş fi atins în ruptul capului.
Cele 107 de portrete bărbăteşti sunt schiţate cu spontaneitate ludică şi cu ajutorul detaliilor savuroase.
O să găsiţi de un ajutor picant, Manualul de (ne)folosinţă din final, în care la întrebarea Ce este un bărbat?, iată cum răspund:
a. femei:
La 7 fără ceva, cât este ceasul acum, un bărbat înseamnă cineva care să mă iubească fizic şi să fie muzical. (M.)
Un bărbat înseamnă drog. Voluptate. Frison. Uau! (L.)
Bărbatul este egalul meu. Dar nu identicul meu. (A.)
Bărbatul este un sac cu hormoni, pigmentat cu orgoliu, fotbal şi femei la dispoziţie. (M.)
Bărbatul este ceea ce-i lipseşte femeii. Vidul sau plinul. Depinde. (A.)
Un bărbat este un copac între ramurile căruia mă pot odihni şi de unde pot privi lumea. (S.)
Bărbat înseamnă târfă divină şi tată ancestral. Iar restul se scrie undeva Sus. (I.)

b. bărbaţi:
Bărbat înseamnă a te juca serios. A examina cu atenţie mecanismul lumii. Toate acestea pentru a susţine o decizie sau o opţiune – A. - mi-a plăcut asta!
A fi bărbat înseamnă un spaţiu între mouse-ul de la computer şi undiţă umplut cu bere şi ulei de motor şi iluminat de acea prezenţă a unei stele variabile care îşi spune femeie – A. - aproape candid!
Îmi place să fiu bărbat. Pentru că pot să fumez şi nu trebuie să dau explicaţii. (F.)
A fi bărbat înseamnă a fi în erecţie continuă – O. - nu am ce să comentez, din imposibilitate de organ, ca să zic aşa.
A fi bărbat înseamnă să vânătoreşti bestiile şi să-ţi asumi apărarea unui cuib: bull shit! Să fii bărbat nu înseamnă nimic. Decât poate ceva mai mult păr pe picioare, dar nici asta nu mai e valabil în ultimii ani. (D.)
Un bărbat înseamnă echilibru, forţă, raţionament, acţiune, os-creier-muşchi, avânt, sex-dragoste-futai, prezenţă, spirit, economie de gest şi vorbă (aşa că punct). – A.
Bărbatul este ceea ce i-a rămas Evei după ce l-a pierdut pe Dumnezeu. (C.)
Nu ştiu ce înseamnă a fi bărbat. Numai femeile ştiu; dar e un secret al lor – M. (hihihihi!)
Forţă. Tandreţe. Sofisticare spirituală. Gust. Rafinament dur. Scurte segmente de infantilism. Puterea de a seduce şi de a păstra. DIVĂ – C. - ahaha! când masculinitatea bate reclamele, fii glossy, fii bărbat!
Un bărbat este ceea ce ţi se reproşează când nu eşti. Sau când eşti... Nu mai există bărbaţi frumoşi. Un bărbat îmbărbătează o femeie. O femeie afemeiază un bărbat. Încheiere: bărbatul e ultima fiinţă care a inventat emanciparea. (R.)
- amin sau aferim? mai bine aleluia!
Mă opresc, pentru că mi s-au născut dorinţe lichide. Simt nevoia să beau ceva rece. Cu femei. Şi cu bărbaţi. Cu oameni frumoşi.

3 comentarii:

  1. cheers !!! :)

    about men ??!!??/ lol


    I’m hungry =I’m hungry ( dati-i fiarei sa manance )
    I’m sleepy=I’m sleepy
    I’m tired= I’m tired
    Nice dress= nice cleavage
    I love you =let’s have sex now
    I’m bored= do you want to have sex
    May I have this dance ?=I’d even like to have sex w/U
    Do U want to go to a movie ?= __________ “_________
    Can I call U sometime? =_______________”___________
    Can I take U out to dinner ?=___________”________
    Let’s talk = I am trying to impress U by showing that I am a deep person and maybe then you’d like to have sex w/me....:)

    tc, j.

    RăspundețiȘtergere
  2. :) Incepe sa devina enervant. Nu ti se pare ca ne'am afundat cam tare in clisee? Uita'te putin la raspunsurile alea. Cele femeiesti sint legate exclusiv de relatia erotic-amoroasa cu un barbat. Barbatul privit exclusiv prin prisma cuplului. Nici nu mai conteaza daca e o privire pozitiva.

    Iar raspunsurile barbatilor... iarasi clisee. Majoritatea o dau cu os-muschi-creier. Asta daca nu amintesc de pescuit si forbal.

    Hai sa fim seriosi. Barbatii, ca si femeile, traiesc taman dincolo de cliseele astea. Cu exceptia a vreo 90% din populatie, cei care nu conteaza, care traiesc exact in interiorul cliseelor. Da' aia nu's nici barbati, nici femei. Sint clisee.

    Spune'mi, stimata Zvirluga, ca m'ai intilnit, chiar daca doar o data, ma poti aseza in vreuna din definitiile alea? Il vezi pe Lord Henry descris de vreuna din gagicile alea? Ce e el? Tirfa divina sau copac ancestral? Come on!

    Acu' exista si varianta in care nici eu, nici Lord Henry sa nu fim barbati ci, la rindul nostru, doar niste clisee.

    RăspundețiȘtergere
  3. Windwhisperer, I notice that you gave up whispering and you are shouting in the middle of the storm. :):)
    Well, shout, shout, let it all out, these are the things I can do without, you know, it was a song, called Shout, by Tears for Fears.
    By the way, here a quote which might suit you: However, I’m an extraordinary person, even I don’t like to talk often, about this. – Daniil Harms
    (hei, you have nice photos on your blog and you cook goodies, I liked some of them. But pleeease, don’t say: take care to me, I’ll never do and I can’t stand it, cause it sounds like ordinary American movies.)


    Marius, am văzut zilele trecute The Ideal Husband. Rupert Everett face un rol excelent, aka Lord Arthur Goring, din care citez: To love oneself is the beginning of a lifelong romance – (definitely, you’ve recognized our old friend, Oscar).
    Lord Caversham: I don’t know how you stand society. A lot of damned nobodies talking about nothing.
    Lord Goring: I love talking about nothing. It’s the only thing I know anything about.
    Îţi recomand filmul, pentru umorul elegant şi ironia sclipitoare a replicilor.
    Aş prefera să nu comentez despre bărbatul featuring femeia priviţi exclusiv prin prisma cuplului. Mărturisesc: n-am exemple luminoase, la îndemână.

    Clişeele trăiesc bine mersi. Şi nasc bine mersi. Tot clişeistic.

    Lordul Henry nu are ce căuta aici. Ştii foarte bine. Lordul Henry este un rafinat seducător, o inteligenţă rasată. Un fel de provocare a cuvintelor. Le scoate din ele, le dă foc şi le contemplă cu seninătate, arderea, în faţa unui pahar de Ridgeview Wine, reeece. Exclusă corporalitatea, tot ce ţine de cărnuri. Înclin să cred că este o idee de bărbat, pe care l-am îmbrăţişat, în carte. :)

    RăspundețiȘtergere