miercuri, 14 decembrie 2011

Preumblări

Şi eu am umblat tainic, în perioada I-IV H, cu cheia de gât.


Uşile şi uşiţele care-mi apăreau în faţa privirilor adâncite, se-nfiorau uimite când le atingeam suprafaţa cu palma uşor umedă.
Odată am găsit o enigmă cusută, croşetată, tricotată cu papiote, macrameu, gheme, andrele, igliţe şi suitaşe, adăpostită într-un sertar al scrinului ca
într-un cuib căptuşit cu milieuri rotunde şi pătrate, mănuşi cu degete neterminate şi capete de fular colorate.

Altădată, dinăuntrul unui şifonier neted şi lucios care aducea când stătea a nuc fără ciori, a răsărit o taină
într-o rochie de mireasă satinată în nuanţele delicat parfumate ale florilor de lămâiţă, cu voalul poalelor împăienjenit cam zdrenţuit, o pălărie cu voaletă cochetă, dar discretă în culoarea untului întins pe felia de pâinea noastră cea de toate zilele şi pantofi din lac roşu, cu unul dintre tocuri căzut într-o călimară cam amară, dar foarte albastră pe buze.

Din secretul flăcărilor cu limbi galbene din spatele uşiţei de alamă a sobei de teracotă, v-aş tălmăci pe limba mea, povestea iubirii arzătoare dintre un copac şi luna care-i îmbrăţişa crengile cu stele argintate şi vise cu ochii larg deschişi în noapte, dacă nu mi-ar fi sete, o sete pe care numai puntea unei corăbii din mijlocul mării mi-o poate domoli, puntea unui suspin când am pieptul plin de golul unui aer imens şi intens.


Până când am pierdut cheia şi a trebuit să schimbăm yala.
Am găsit-o de-abia peste două săptămâni, în "Călăuză în lumea plantelor şi animalelor", pe post de semn de carte însemnată.
Pesemne că atunci am căpătat îndemânarea de a descuia cărţi, în şoapta cu care ocrotesc misterele din vârful degetelor până pe marginea pleoapelor ca pe nişte flori ale ungherelor.

4 comentarii:

  1. superrealisto!:P
    "Blues pentru o pisica cu ochi verzi"
    Paroles, paroles(Dalida)
    Monique

    RăspundețiȘtergere
  2. mrrrrr!

    cuvântu, cu vântu, cu Van tu? :))

    Dalida, Bang Bang
    http://www.youtube.com/watch?v=69U41WklpbI

    RăspundețiȘtergere
  3. ce frumos te joci cu vorbele.. :)

    RăspundețiȘtergere